Sensible Soccer

Emlékszik valaki a 90-es évek focis játékára Amigáról vagy PC-ről, amely sokak szerint máig a legjobb focis játék? Sokak meglepetésére ez a játék ma is él és virul! Ma már játszható online az eredeti változat, és élőben is számos tornán lehet résztvenni köztük VB-n és magyar bajnokságon is.

Friss topikok

  • FLegby: Mindkét beszámoló király volt, ezek alapján mindezt átélni mégkirályabb lehetett :) Gratulálok mi... (2011.08.02. 12:43) Amiga SWOS World Championship 2011 (2. rész)
  • FLegby: Bazz Marin a csoportmeccsek alatt milyen gólkülönbséget csinált 14 találkozóval: 62 rúgott 4 kapot... (2011.08.01. 17:48) Tegnapi részletek
  • FLegby: Király összefoglaló! Nagy élmény lehetett, XBOX-on kontrollerrel vagy billentyűvel toltátok? Brom... (2011.08.01. 17:44) Sensi Days 1. nap
  • FLegby: Annyival cifrázhatnád hogy Brom hogyan végzett, mert az előző post alapján ő is kijutott a csoport... (2011.08.01. 14:13) VILÁGBAJNOK!
  • FLegby: ne akkor a mieink mikor és miként estek ki? (2011.07.31. 07:55) Negyeddöntőktől a döntőig (PC)

Amiga SWOS World Championship 2011 (1. rész)

2011.08.01. 23:26 | Hawkz | Szólj hozzá!

Az első rész Bromberg beszámolója.

Vasárnap 11 körül volt a sorsolás, azt már posztoltuk. Röviden megírtam a célokat is. Hawkz itt szerénykedett nekem, hogy hát a 3. hely az nehéz, inkább a negyedik, de hát nála rajta kívül két nagy név volt: Bobbie és Lobo. A többieket vagy tegnapról ismertük vagy láttam már online eredményeiket és biztos voltam benne, hogy legalább harmadik lesz. A saját csoportomról írok először, lesz néhány kapcsolódási pont Hawkz meneteléséhez, aztán az egyenes kieséses szakasztól már mindekettőnkről. Hawkz csoportmeccseit ugyanis nagyon könnyű volt követni: Hawkz hozta a kötelezőt, Hawkz megint hozta a kötelezőt, Hawkz újra hozta a kötelezőt, … Közben odavissza kikapott Bobbietól és Lobotól, a részleteket majd ő. Az én csoportom sokkal érdekesebb volt. :)

Nézzük a neveket és az esélyeket:

  • Blazej – fényévre van tőlem
  • Marin – sokkal jobb, találkoztam már vele az asl1-ben, de legalább tudtam már neki anno gólt lőni
  • AndYpsilion – Hwakz verte már őt meg az issf döntőben
  • Schulle – még nem játszottam vele, de jobbnak gondoltam
  • MCT – nagyobb név
  • Dido – szombaton ő vert rommá a pc nyolcaddöntőben
  • Sokol – közepes bolgár
  • Nicola – szintén közepes bolgár (a gyenge bolgárok a másik csoportba kerültek)
  • És ugye én Bromberg.

Első nyolc megy tovább, majd a másik csoport ellentetjével játszik (1-8, 2-7,stb). Hát én kitűztem magamnak a 6. helyet, mondván a két bolgárt meg kellene előzni, valamint Dido pc-s játékos, nem tudja, hogy kell amigán gólt lőni. Hoppá. Ha 6. helyen végzek, várhatóan Hawkzal kell meccselnem a nyolcaddöntőben. (Ki akarna egy leendő világbajnokkal játszani??) Feljebb kell lépni, ha akarok menni még egy kört.

A csoportmeccsek első fele

1. Marin (idegenben): 1-4
Nyomta a saját tacticjával, semmi esélyem nem volt.
Miután realizáltam, hogy a tactikosok ellen semi esélyem sem lesz a standard felállásokkal idegenben, ezért elhatároztam, hogy akkor használom a playa tactic-ot (KÖSZI DIMET A TIPPET!). Szombaton pc-n már próbálgattam, úgyhogy nem volt ismeretlen, ráadásul a 442 van felturbózva, amely a második számú felállásom.

2. Blazej (otthon): 1-0
Ő ugye nem használ tacticot, én viszont úgy gondoltam, hogy ellene 2 védővel zakó lenne, próbáljuk ki, hogy működik playa tacticja. Nyomott mint az állat, 3-szor jártam a kapujánál az egész meccsen, és a harmadiknál, a 86. percben egy olyan kontrát sikerült vezetnem (illetve kivágni a labdát előre a szélre), hogy a keresztbe lőtt beadásra egyedül az én csatárom érkezett, a védők valahol a kezdőkörben cammogtak hátra, Bebeto meg ha már arra járt, akkor becsúszva a kapuba segítette a labdát. Volt nagy öröm, Hawkz, Andy és Schulle nagy üdvrivalgásban tort ki, aztán fogadtam a gratulációkat. (3 extra pont)

3. Schulle (i): 1-1
Újabb bravúr, megint a playa tactic, a 88. percig vezettem, aztán benyeltem egy szögletet,nem sikerült kifejelni.

4. Andy (o): 0-4
Megpróbáltam a 433-at… :) Végem volt.

Első négy meccsen kb 0 pontra számítottam, ehhez képest sikerült 4-et szerezni. Szerencsére a többiek hátul elég sokat ikszeltek, Schulle is hullajtotta a pontokat, MCT pedig magasan vezetett, mert hozta azokat a kötelezőket, amiket nekem is el hozni kell.

5. Sokol (i): 3-3
3-szor vezettem, mindig egyenlített, majd neki volt egy óriási helyzete a végén, örülhettem az x-nek is.

6. Dido (o): 3-2
Na gondoltam én, itt van a pc-s játékos, aki nem tud gólt lőni, majd szépen gólarányt javítok. Ehhez képest éppen nyerni tudtam, nagyon szenvedtem.

Az kell még hozzá, hogy állati nehéz volt felpörögni a meccsekre, mert volt olyan, hogy 1-1,5 óra is eltelt két meccs között, rengeteget kellett várni. Összesen 1 plusz gép volt, amin lehetett játszani, Hawkz elég sokat meccseltünk is este (megszenvedett ő is playa tactic ellen :)), de a délután piszok nehéz volt. Az első kör nálam 1-től 9-ig tartott. Utána jött csak a második kör, aminek kb 2-3 közt lett vége.

7. MCT (i): 1-1
Megint én vezettem és 78. percben egyenlített, nagyon közel voltam egy újabb bravúrhoz.

8. Nicola (o): 2-1
Úgy ültem le, hogy most ezt a meccset mindenképpen meg kell nyernem,egyrészt azért, mert ő volt az utolsó, másrészt, mert nagyon kellett a 3 pont, hogy versenyben maradjak az 4-5-6 helyért Schulléval és MCT-vel (elég sok pontot vesztettek ők is). Ehhez képest a félidőben a bolgár vezetett. A második félidő nagyon kemény volt,de sikerült begyötörnöm két gólt, így hoztam a meccset.

Ezt a kínszenvedést. :) Voltak bravúrjaim (amik versenyben tartottak a középmezőnyben), de hogy ennyire nehezen menjen,nem gondoltam volna. Egyszerűen a gyengébbek ellen nem bírtam felszívni magam, nem bírtam úgy küzdeni, mint Blazej ellen. Hawkzzal újabb fr meccseket nyomtunk, plusz betoltuk a kólát :).

Visszavágók

9. Marin (o): 2-0
Most én mondtam Marinnak, hogy no tactic, merész 433-al kezdtem ellene, bízván abban, hogy majd gyorsan leindítom, és be is jött.

10. Blazej (i): 0-5
A revenge. A csapatoknál mosolyogva mondta, hogy no tactic, én pedig láttam, hogy ennek nagy zakó lesz a vége, így is történt.

11. Schulle (o): 3-1
Szegény Schulle. Kezdett egyre idegesebb lenni, mert az 5-6.helyen tanyázott, és rájött, hogy jobb lenne feljebb lépnie. Jött is ellenem, de én meg néhányszor lekontráztam, és rugdostam neki a gólokat. Totál kivolt szegény. 

12. Andy (i): 1-2
Sokat gondolkozott, hogy használjon-e tacticot, aztán úgy döntött, hogy igen, hát akkor jöjjön a playa tactic. Sokáig 1-1 volt, aztán a végén begyötörte a győztes gólt.

Megint sikerült 6 pontot szereznem a 0-nak kalkulált menetből, valamint Marin és Schulle ellen nagyon jól ment a védekezés. Ekkor kezdtem el jobban megnézegetni az ágakat, és bizony már a 4. és 5. hely további sorsát nézegettem. Még MCT-t kellett megvernem, hogy biztosan meglegyen a 4. hely, meg persze hozni a kötelezőket.

13. Sokol: 3-0
játék nélkül, mivel az első kör után elment.

14. Dido (i): 4-0
Végre kijött a tudáskülönbség (illetve a góllövőtudománykülönbség).

Itt már nagyon élveztem a meccseket, alig vártam, hogy újra én következzek. Közben sikerült Pirinnel is összehoznom néhány gyakorló meccset, egyik lehetséges ellenfelemnem tűnt a következő körben, és vele még egyik nap se játszottam. Egész jó volt, mondjuk ő a Reallal volt én meg a Lazioval, és nyeregetett szépen, én meg nem mutattam meg mindent neki a tarsolyomból. :)

15. MCT (o): 3-0
Sima meccs, akkora önbizalmam volt, hogy már nem is a playa tactikkal nyomtam, hanem 433-al nekiestem. Elég sok meccsét megnéztem, és teljesen tisztában voltam a játékával, semi újat nem tudott hozni. Simán elvertem.

Közben vége lett Hawkz csoportmeccseinek, 3. lett, nálunk a 6-al fog játszani. Miután MCT Schullétól is kikapott rögtön utánam, egyértelmű lett, hogy ő lesz a hatodik. Hawkz-al beszélgettünk is, látta a meccsem is MCT ellen, mondtam is neki, hogy két féle gólja van, keresztbe előre íveli vagy lövi majd a hosszún érkezik a passzra vagy kipattanóra, ha pedig túl közel kerül a kapuhoz, akkor a rövidre próbálja becsavarni. Tiszta? Tiszta. Sima ügy lesz Hawkznak, de erről kicsit később…

16. Nicola (i): 4-0
Már tét nélkül, minden hely eldőlt, nem volt esélye ellenem.

Végül negyedik lettem a csoportban, csak két ponttal lemaradva Marin mögött és elég sokkal megelőzve Scullét (pontosan nem emlékszem, meg kell majd nézni).

Közben végignéztem azt a meccset, amelyen eldőlt, hogy Pirin lesz az ellenfelem, nagyon jól jött, hogy játszottunk előtte néhányat.

Nyolcaddöntők

Mivel én játszottam a legelső nyolcaddöntőt, kezdjük velem. A magyar küldöttség célja ugye az volt, hogy jussunk be a legjobb nyolcba. (Bár az itthoni minitornán annyiban maradtunk, hogy jussunk tovább a csoportból, ez tekintve, hogy csak az utolsó esett ki, nem volt nagy kihívás, ezért módosítottuk úgy, hogy menjünk mindketten tovább a legjobb 8-ba.)

Meg volt a tervem Pirin ellen: reménykedtem benne, hogy ő fogja az első meccset otthon játszani (tactis emberke szintén), akkor beteszem a playa tacticot, megpróbálván x körül tartani, aztán a visszavágón tactic nélkül a 433-at használva a magam javára fordítom a párharcot. (Úgy gondoltam, hogy akkor érhetek el jó eredményt, ha van tervem a meccsekre, és nem közben kell hirtelen reagálnom a váratlan helyzetekre, hanem egy előre elképzelt forgatókönyv szerint lehozom a meccset.)

Odaült hozzánk Bobbie is, ő várt ugyanis a párharc győztesére. Az első meccsen kétszer vezetett Pirin (az egyik gólja ráadásul egy nagyon gyenge szöglet kombó volt), de mindkétszer egyenlítettem, 2-2 lett a vége. Eddig tökéletes, minden a terv szerint alakul. Jöhet a visszavágó tactic nélkül, ámde az első félidőben megszerzi a vezetést. Uppszz. Nagyon akadozott a támadó játékom, meg elég ideges is voltam közben, de még az első félidőben sikerült kb. 40-ről oldalról betenni egy dugót a felsőbe (kaptam egy nice-t Bobbietól is), félidőben tehát 1-1. Aztán a 60. perc körül megszereztem a vezetést (először a párharc folyamán), amit sikerült megtartanom, nem született több gól, de nagyon kemény csata volt. Mission 1 teljesítve. Jöhet Hwakz meccse MCT-vel.

Tehát mindent megbeszéltünk, tiszta volt mct játéka, de láttam Hawkzon, hogy ideges. Szerintem az volt a baj, hogy mindent erre hegyezett ki. Ha bejutok a nyolc közé, akkor … És jött a meccs. MCT rúgdossa azokat a gólokat, amiket átbeszéltünk. Azt a kurva, nem hittem a szememnek. Az első félidőben 1-2-nél Hawkz hátulról rácsúszik az ellenfélre a 16-oson belül (nem szokott ilyet csinálni, tényleg ideges volt), elesik a csatár OMG, de nincs 11-es. Huhhh. Második félidő ugyanolyan szarul indul, ahogy az első, megint benyom egyet MCT: 1-3. Te jó ég, MI VAN VELED HAWKZ??? Aztán itt lehetett egy pillanat, amikor összeszedte magát, mert több gólt már nem kapott és még sikerült a végén szépíteni is, 2-3 az első meccs. Látszólag rendben várta a visszavágót, én kicsit ideges voltam, de azárt bíztam benne, hogy simán megfordítja a meccset és a párharcot. Jön a visszavágó, sokáig semmi, aztán a 70. perc körül MCT újabb gólt szerez: TE JÓ ÉG, MI FOLYIK ITT (Gyöngyösön :))??? Hawkz basszki, csinálj valamit, nehogy már én bejussak a 8 közé, te meg ne! És akkor beindult. Lőtt egyet, majd még egyett, egálra mentve a párharcot, húúúúú, túlélte. Jöhet még két meccs, ha megint egál, akkor 11-esek. A második párharc aztán sima lett, arról majd ő bővebben.

Negyeddöntők

A negyeddöntőket hajnali három körül kezdték, párhuzamosan két gépen, Hawkzal egyidőben játsszva, így ezen meccseiből nem sokat láttam. Csak annyit, hogy amikor odaértem a második meccsének második félidejére, akkor annyi történt, hogy a német srác támadgatott, elvesztette a labdát, aztán Hawkz előrement és belőtte. És megint belőtte. És megint…

Vissza hozzám. Bobbieval, a világranglista első háromban lévú játékosával kerültem össze, játszottam is vele már az asl superben. Anno a 16-osáig sem tudtam elvinni a labdát. Nem voltak illúzióim. A tisztes helytállásban reménykedtem, és abban, hogy ne alázzon úgy meg, ahogy pl. Lobo intézett el valakit 7-0, 8-0-al az előző körben.

Kitaláltam, hogy az otthoni meccsemen használom a playa tacticot, hátha sikerülkihúznom vele 0-kevés körül, aztán a másodikon majd 433-al megpróbálom meglepni.:-)

Az első meccsen enyém volt az első két helyzet (!), mindkétszer védett a kapusa, aztán jött a menetrendszerinti gól. Utána bekaptam még egyet, és 2-0 lett a vége. Sokat nem csinált, csak amit szokott. :)

A második meccsen átálltam 433-ra (ő volt a hazai és nem használ tactic-ot), és csodák csodájára a 10. perc körül lőttem neki egy gólt. Hűűűű. Csak 1-2 összesítésben a második meccs elején. Ez az! Aztán érvényesült a papírforma, gyorsan egyenlített, majd szerzett még két gólt, így összesítésben 1-5-el estem ki, ami teljesen rendben volt.

Elődöntő

Közben ugye Hawkz bejutott az elődöntőbe és Bobbieval játszott a döntőért. Óriási meccsek voltak, Hawkz nagyon ott volt, Bobbie nem tudott mit kezdeni vele. Én hangosan örültem minden góljának és a németek is kezdtek hozzánk pártolni. Ráadásul Schulle még versenyben volt a másik elődöntőben. Figyeltem, hogyan szurkolnak a németek. Bobbie egyre idegesebb volt, a kibicelő Lobo szintén, kb 5 másodpercenként hallottuk valamelyikőjüktől a „Kurrrvá” káromkodást, Hawkz meg csak lőtt a gólokat, tőlünk meg jöttek a jeeek és hasonlók.

Óriási meglepetés, senki nem gondolta volna – ja, Dimet igen. :):):)

A döntő

Te jó ég! Magyar játékos a döntőben. Hihetetlen. Közben hajnali 4 órát is elhagytuk. Csak ugyanolyan lazán mint az előbb. Bár az előzmények (csoportmeccseken két zakó Lobo-tól) ismét nem mellette szóltak. Sebaj. A lengyelek egyébként elég csendesek voltak. Vagy halkan tapsoltak, vagy káromkodtak. :) (Jajjj de jó volt hallgatni.)

Odagyűlt mindenki közben, jöttek a német cimborák is, Schulle nagyon tud szurkolni, folyton tőle zengett a terem. Aztán harmadik percben Hawkz beveri Lobonak, mire egyedül én felkiáltok: „JA WOLLLLLLL!” Bobbie rám sandít, erre mondom még az előttem ülő Schullénak: „C'mon German guys!” Innentől velünk voltak ők is. Utána kicsit elcsendesedtünk, mert Lobo négyet vágott. De aztán sikerült még szépíteni, és úgy gondoltuk, hogy ez nagyon kellett. Pont a -2 az a határ, amit még meg lehet fordítani, a -3 nagyon nehéz (akácsak a jégkorongban). Aztán jött Hawkz és szerezte a gólókat, Lobo meg csak támadott, de stabilan állt a védelem. Újra zengett a JA WOLL!, Weiter-weiter so!, … És behúzta. Hihetetlen. Überfasza. Magyar világbajnokunk van. Közben a lengyelek magukba roskodtak, nem azért jöttek, hogy egy magyar srác végig verje őket. :) Aztán persze jöttek a gratulációk, eredményhirdetés, ünneplés, sörözés, végül 6 körül lefeküdtünk aludni.

Óriási köszönet Dimetnek, akinek nagyon nagy érdemei vannak ebben az eredményben, nagy energiákat fektet abba, hogy szervezze és terelgesse a kis magyar közösséget, köszönjük mégegyszer, hogy idáig eljuthattunk, csak így tovább, kitartás!

Szép volt Hawkz!

(Fényképek később lesznek.)

A bejegyzés trackback címe:

https://sensiblesoccer.blog.hu/api/trackback/id/tr163118590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása